СТОП БУЛІНГ!

Воробйова Аліна Олегівна - відповідальна особа за проведення роботи, спрямованої на запобігання та протидію булінгу.


Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню).

Лист Міністерства освіти і науки України від 29.01.2019 № 1/11-881 "Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)" від 18 грудня 2018 №2657-VIII"

Лист Міністерства освіти і науки України від 29.12.2018 №1/9-790 "Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу."

/Files/images/olga/3dd4a475a318e700142cdc40984a2a28_683.jpg

План заходів щодо запобігання та протидії булінгу Харківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №155 Харківської міської ради Харківської області на 2019 рік

Здобувачі освіти:

- Право на отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування)";

- Зобов’язані повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, … інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

Педагогічні працівники:

- Право на захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;

- Зобов’язані повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

Батьки:

мають право:

- подавати керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

- вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

зобов’язані:

- сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

- виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

Психологічна служба та соціально-педагогічний патронаж:

- Соціально-педагогічний патронаж у системі освіти сприяє взаємодії закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує профілактику та запобігання булінгу (цькуванню), надання консультативної допомоги батькам, психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування);

- Соціально-педагогічний патронаж здійснюється соціальними педагогами.

ПОРЯДОК ПОДАННЯ ЗАЯВ НА ВИПАДКИ ПРОЯВУ БУЛІНГУ

1. При встановленні факту або підозрі на наявність булінгу батьки або вчитель повідомляє про це адміністрацію закладу освіти. Заява батьків подається на ім’я керівника закладу освіти;

2. Адміністрація відразу реагує на представлені факти, з’ясовуючи причини;

3. Створення комісії для розгляду факту булінгу:

3.1.Проводиться бесіда класного керівника, практичного психолога з булером та жертвою;

3.2. Бесіда з учнями класу щодо з’ясування причин проявів булінгу;

3.3. Бесіда окремо з булером, з жертвою, їх батьками;

3.4. Відпрацювання навичок поведінки та виведення із стану «жертви», надання рекомендацій усім учасникам розглянутої справи ;

3.5. Узагальнення результатів роботи комісії щодо розгляду випадку, прийняття рішень;

3.6.Інформування відповідні органи з метою прийняття рішення для притягнення до відповідальності згідно з законодавством України.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

1.У день подання заяви видається наказ по закладу освіти про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.

2.Створюється комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі – Комісія) зі складу педагогічних працівників (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьків постраждалого та булера, керівника закладу освіти та скликається засідання.

3.Комісія протягом 10 днів проводить розслідування та приймає відповідне рішення:

-якщо Комісія визнає, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять системний характер, про це повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальна превенція) та Служба у справах дітей;

-якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згоден з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою.

4.Рішення Комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів Комісії.

5.Кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), за наявності — спостерігачі зобов’язані виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

Обов’язки керівника закладу освіти
(стаття 26 Закону України «Про освіту»)

1. Затвердження і оприлюднення плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)

2. Розгляд заяв про випадки булінгу (цькування)

3. Видання наказу про проведення розслідування

4. Скликання засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування)

5. Вжиття відповідних заходів реагування

6.Забезпечення виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);

7. Повідомлення уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧНІВ У КЛАСІ (У ЗАКЛІДІ ОСВІТИ) ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ БУЛІНГУ:

1. Бути толерантним , ввічливим у спілкуванні з учасниками освітнього процесу;

2. Вміти вислухати, не сперечатися;

3. Вирішувати спірні питання дипломатично, коректно;

4. Не проявляти ніяких видів агресії, грубощів, образ до однокласників, інших учасників освітнього процесу;

5. Не приносити до закладу освіти нічого небезпечного;

6. Користуватися мобільними телефонами, дотримуючись Порядку встановленому в закладі освіти.

Національна дитяча "гаряча лінія" працює за безкоштовним номером 0 800 500 225 (зі стаціонарного телефону) і безкоштовним коротким номером 116 111 (з мобільних).

Кiлькiсть переглядiв: 203